Kurz - Relaxačních technik, aneb: Jak zvládnout stres

Relaxace a techniky uvolnění v józe

Relaxační techniky v józe je velmi široký pojem, protože existuje velmi mnoho technik, které mají jako druhotný efekt stav uvolnění a relaxace. Potřeba moderního člověka relaxovat ovšem každým rokem života stoupá. Organizmus je zatížený špatnou životosprávou, rychlým životním stylem, který přináší velké stresové zatížení a nejenom to. Často neumíme čelit množství myšlenek a hledáme způsob jak si odpočinout. Právě tomu bude věnován celý víkend. 

Součástí kurzu budou nahrávky relaxací, proto si prosím vemte sebou usb klíč, pohodlné oblečení, teplé ponožky, deku a podložku na cvičení, občerstvení.

 

Náplň víkendového kurzu:

Jak zvládnout stres 

  • Co je to stres a jeho druhy

slovo stres pochází z angličtiny - stress, znamená napětí, namáhání, tlak.

Stres je stav organismu, který je vystaven náročným životním podmínkám a v jeho důsledku probíhají v těle děje, které se snaží zachovat homeostázu (naše tělo uvnitř potřebuji konkrétní prostředí, které udržuje zdraví, stres, způsob stravování mají vliv na toto prostředí, nejčastěji dochází k překyselení organismu), zachovat podmínky vhodné pro život.  

  • Příznaky stresu
Bolesti hlavy, únava, špatné soustředění, podrážděnost, agresivita, bušení srdce, zažívací potíže, nechutenství nebo přejídání se, kožní problémy, vyčerpání, tlak, nespokojenost, zvýšení absence, nemoci, úrazovosti...
  • Techniky zvládnutí a řešení stresu
Začínáme analýzou, co stres spustilo. Příčin stresu může být mnoho. Každý si najde to co aktuálně nejvíc potřebuje řešit. 
 
Z těch nejčastějších příčin stresu vybírám:
 
obecné: špatné vztahy,  násilí, konflikty, chaos v hodnotách, sebevnímání ...
převážně pracovní: nedostatek kontroly nad prací, nepřiměřené požadavky, nedostatek podpory, práce nás nenaplňuje, nehodíme se na danou práci ..
 
Následuje praxe, kde se naučíme praktické techniky z jógy na zvládnutí stresové situace. Technik je mnoho a naučíte se vše potřebné. Níže jsou některé uvedené.

Dech

  • Jak dýcháme ve stresu
  • Jak se naučit správně dýchat
  • Dechové cvičení pro odbourání stresu
  • Držení těla - nácvik a uvědomění si vlastních pohybových stereotypů
  • Mudry - pozice prstů, které slouží ke sklidnění nervové soustavy

 

Životospráva

  • Potraviny s účinkem na psychiku a na co si dát v jídle pozor
  • Jak zlepšit své stravování
  • Hospodaření s časem
  • Spánek a odpočinek

 

Aktivní pohyb

  • Jógové pozice
  • Jógová sestava

 

Metody relaxace 

  • Jóganidra - jógový spánek, hluboká psychická relaxace
  • Mantra jóga
  • Některé meditační metody
  • Relaxační techniky z jiných systémů
  • Relaxace na 2 - 5 minut pro řešení akutních situací

 

Další techniky pro relaxaci (uvádíme pro úplnost)

  • aromaterapie
  • hudba
  • reflexologie
  • tvůrčí představivost
  • tanec
 

Metody práce s vědomím

  • základní způsob jak nahlížet na mysl a jak s ní pracovat
  • několik jednoduchých postupů jak si odpočinout od myšlenek

 

Jste zde: Home Kurzy a přednášky VÍKENDOVÉ Umění relaxace - Jak zvládnout stres