Kurz cvičení jógy pro začátečníci

Tyto kurzy jsou určeny pro všechny, kdo s jógou začínají, nebo s ní pokračují.  Každou jógovou pozici nacvičujeme od přípravné fáze až do jejího plného provedení. Tím si lehce navyknete jak pozice zaujmout. Každý jsme jedinečnou osobností a proto máme různou úroveň ohebnosti, síly, vytrvalosti, vnitřního klidu nebo nadání na pohyb. Obvykle nám některé jógové pozice jdou lépe než jiné. A pak rádi cvičíme ty, které nám jdou snáz :) Na našich hodinách jógy najdete mnoho inspirace k pravidelnému cvičení. 

Každý z kurzů začíná v září 2015 a nabízí kratší cvičení pro začátečníky od 17:00 hodiny na hodinu, nebo delší klasické cvičení jógy pro začátečníky a mírně pokročilé od 18:00 nebo od 19:30 a to každé pondělí po celé pololetí.

Kurzy probíhají v Praze 2, na nám. Míru č. 9 - NÁRODNÍ DŮM VINOHRADY

Přihlásit se můžete do každého kurzu, který vám časově vyhovuje a není ještě plně obsazen. Doporučujeme rezervovat si místo ve vybraném kurzu s co největším předstihem, protože  máme jen omezený počet míst. Cvičí se v menších skupinkách.

 

Kurzy a cvičení v roce 2014 Praha

KURZ

od - do

čas

počet hodin

cena kurzu

pondělí jóga 1 začátečníci *

7.9.2015

17:00 - 18:00

15

1800 Kč

pondělí jóga 2 začátečníci **

7.9.2015 18:00 - 19:30 15 2700 Kč

pondělí jóga 3 začátečníci *

7.9.2015

19:30 - 21:00

15

2700 Kč

středa jóga 1 začátečníci *

9.9.2015

17:30 - 18:30

15

1800 Kč

středa jóga 2 začátečníci *

9.9.2015 18:30 - 19:30 15 1800 Kč

šank prakšalána

12.9.2015

9:00

5

 900 Kč

mantra jóga

30.10.-1.11.2015

9:00 - 18:00, 9:00 - 14:00

14

 2400 Kč

* cena jedné hodinové lekce vychází na 120 Kč.

** cena jedné lekce v délce 90 minut vychází na 180 Kč.

  

Průběh cvičení

Některé lekce trvají hodinu, jiné 1 hodinu a 30 minut. 

Časové rozložení se může z hodiny na hodinu lišit, zpravidla je sestaveno následovně:

1. Úvodní instrukce: (0 - 10 minut)

2. Relaxace: (5 - 25 minut)

3. Nácvik správného dýchání: (5 - 10 minut)

4. Přípravné cvičení: (5 - 15 minut)

5. Samotné cvičení jógových pozic: (35 - 45 minut )

6. Dechové cvičení (pranajama) a jiné speciální techniky: (5 - 15 minut)

7. Meditace: (0 - 15 minut - podle zájmu) 

Více informací se dozvíte v kapitole: Večerní cvičení jógy pro začátečníky 

 

Zdravotní stav a kontraindikace

Cvičení jógy je vhodné pro staré i mladé a můžete s ní začít v jakémkoli věku. Máte-li však pochybnosti, zda je vhodná i pro vás, informujte se u svého lékaře a učitele jógy. Kurz je určen pro začátečníky a v průběhu prvních hodin vám vysvětlíme a naučíme vás vše důležité - základní jógovou filosofii, jak správně zapojovat svaly, jak správně dýchat, jak relaxovat i jak provádět jednotlivé jógové cviky. V dalších hodinách postupně přizpůsobíme náročnost a tempo kurzu skupině, která se na kurzu vytvoří.

Vždy informujte cvičitele o zdravotních potížích (mechanické poškození kloubů a vazů, výhřez ploténky, cévní a srdeční onemocnění, glaukom, nízký či vysoký tlak, epilepsie, psychické potíže nebo psychiatrické onemocnění). Toto pravidlo je velmi důležité, protože jen tak vás může cvičitel upozornit na konkrétní cvik, který by pro vás nemusel být vhodný a případně vám doporučit jeho jinou variantu.

Kurzy je možno navštěvovat do 3. měsíce těhotenství a to vždy s vědomím a souhlasem cvičitele. V případě těhotenství prosím uveďte měsíc. V případě zájmu rádi otevřeme kurzy jógy pro těhotné.

Není vhodné cvičit s plným žaludkem. Poslední jídlo jezte nejméně dvě hodiny před začátkem cvičení. Velmi důležitý je i pitný režim - necvičte dehydrovaní. 

Jóga se nesmí cvičit pod vlivem alkoholu nebo drog!

 

 Co si vzít sebou - oblečení a příprava na cvičení

Na cvičení si vezměte pohodlný a volný oděv, do kterého se budete moct převléknout. Cvičí se v čistých ponožkách. Je vhodné vzít si ručník. Podložky na cvičení si můžete buďto přinést vlastní nebo můžete bez problémů cvičit i na některé z našich. Doporučujeme vzít si i něco k pití, které si můžete zakoupit i na recepci. Před samotným cvičením si prosíme vypněte mobil a sundejte si vše, co by vám mohlo překážet (řetízky, hodinky, náramky, brýle). Veškeré cenné věci si prosím vezměte sebou do cvičební místnosti.

Více informací se dozvíte v kapitole: Zásady cvičení jógy

 

Pravidla kurzů a cvičení

- Prosím přicházejte na kurz včas (např. 15 minut před cvičením), vyhnete se rušení probíhající relaxace.

- Pokud přijdete pozdě, chovejte se tiše, převlékněte se a vyčkejte na vhodný okamžik, kdy budete uvedeni tak, aby byli ostatní co nejméně rušeni.

- V případě, že jste si kurz předplatili ale v průběhu kurzu jste onemocněli a nemůžete se dále účastnit hodin, Studio Kairos vám vrátí částku sníženou o již proběhlé hodiny.

-Na hodinách mějte prosíme vypnuté mobilní telefony.

- Protože se v průběhu cvičení řeší mnoho často i soukromých dotazů cvičenců je zakázáno používání nahrávacích přístrojů včetně fotoaparátů. Děkujeme za porozumění.

Jste zde: Home Kurzy a přednášky PRAVIDELNÉ Kurzy jóga I začátečníci