Vitamíny, minerály a stopové prvky

Pro naše vidění jsou důležité tyto vitamíny a minerálné látky:

Vitamín

Obecná působnost

Specifika a zdroje

Základní dávky

Vitamín A (betakarotén)

vidění

Působí na: Vidění, metabolismus železa, imunita, anabolizace, kůže.                                

Přírodní zdroje: Celožitný chléb, citrony, rajčata, rebarbora, cibule, kapusta, květák, kokos, mrkev, čerstvé okurky, žlutý meloun, zelené saláty, pivní kvasnice, pomeranče, meruňky, mléko, máslo, rybí tuk, špenát, banány, čerstvé brambory, neloupaná rýže, bílá řepa, zelený slad, švestky, čerstvý žloutek, hrozny …

Poznámka: 

-    Diabetici neužívat velké dávky. 

-  Při požívání vitamínu E se zvyšuje potřeba vit. A.

-  Sója a česnek omezují vstřebávání vit. A.

-  S kombinací se zinkem se zvyšuje ochrana proti rakovině. 

5 000 m.j.

Vitamín B1

vidění

Působí na: Oči, nervová soustava.

 

Vitamín B2

dýchací

Zlepšení využití kyslíku, ovlivňuje přeměnu bílkovin, chrání oči

2 mg

Niacín

Antioxidant

Pomáhá růstu, podporuje metabolismus tuků a také vstřebávaní některých vitamínu jako např. vitamín A.                                              Přírodní zdroje: káva, rostliny, cereálie

18 mg

Zinek

Stopový prvek

Je důležitou součástí metabolismu vitamínu A, je přímo zapojený do zrakového procesu a také je nutný pro uvolňování vitamínu A z jater.  

Přírodní zdroje: sýr a květák

15 mg

Jste zde: Home Jóga JÓGOVÁ TERAPIE Oční jóga Vitamíny, minerály a stopové prvky