Uvolnění krční páteře a šíje

Pohyby hlavou do stran

Nejdřív nádech v základní pozici, s výdechem necháme hlavu klesnout pravým uchem na pravou stranu, s nádechem se vrátíme do základní pozice a to samé na druhou stranu. Zacvičíme 5x - 10x na každou stranu.


Pohyby hlavou dopředu a dozadu

S nejbližším výdechem nechte hlavu klesnout bradou na hrudní kost, ale držte rovná záda. S nádechem se pomalu zaklánějte až do krajní pozice, pokud je vám příjemná. S výdechem opakujte znovu předklon s nádechem záklon. Zacvičíme 5x - 10x.


Kroužení hlavou

Spojíme pohyby hlavou, které jsme dělali dosud a budeme kroužit hlavou 5x na jednu stranu, začneme s výdechem v předklonu, pak s nádechem překulíme hlavu přes pravé rameno do záklonu, s výdechem přes levé rameno do předklonu. Opakujeme 5x na jednu stranu, 5x na druhou.


Kroužení rameny

Kruhové pohyby ramen dopředu 5x -10x, dozadu totéž. Ruce jsou volně podél těla a kroužíme jenom rameními klouby. Položíme prsty na ramena a lokty budeme opisovat co největší kruh. Když se hrudník rozevírá je nádech, když se lokty setkávají vpředu je výdech. Opakujte 5x-10x dopředu a pak také dozadu.

Protažení


Je nejdůležitější cvičení pro uvolnění páteře. Lehněte si na záda a s nejbližším nádechem veďte ruce do předpažení pak až za hlavu kde spočinou hřbety na podložce. S výdechem se uvolněte a prociťte jak se vám dýchá. Bude tam změna, poněvadž je otevřený hrudní koš a můžete procítit jak se vám dýchá hrudním dechem. Přejdeme k protahovacím cvičením. S nejbližším nádechem se natáhněte za pravou rukou a pravou patou co nejdál jakoby jste chtěli dosáhnout kousíček dál než rukou i nohou dosáhnete. S výdechem uvolněte. To samé na druhou stranu. Opakujte 5x na každou stranu a pak s výdechem vraťte ruce stejnou cestou podél těla.

Jste zde: Home Jóga JÓGOVÁ TERAPIE Bolesti zad Cvičení na uvolnění krku a šíje