Večerní cvičení jógy pro mírně pokročilé

Je určeno pro všechny kdo cvičí jógu v některém kurzu alespoň jeden rok. Je určeno i těm, kdo žijí aktivním stylem života a již absolvovali v našem studiu cvičení pro začátečníky. 
trvá 1 hodinu a 30 minut 

Časové rozložení se může z hodiny na hodinu lišit, zpravidla je sestaveno následovně:

1. úvodní povídání: (5 minut)

úvodné povídaní a čtení Pataňdžaliho jógasúter. 


2. Relaxace: (25 minut)

úvodné uvolnění a učení se uvolňování fyzického těla. Cvičí se jógové relaxace - jóganidra.


4. Přípravné cvičení: (5 - 10 minut)

Slouží na zlepšení pružnosti páteře, zlepšení ohebnosti kloubů, posílení a uvolnění svalů. Pro lepší obrázek sem patří např. torzní cviky. 


5. Samotné cvičení jógových pozic: ( 45 minut )

Sestává z pečlivého nácviku pozice( = ásany). Utvrzení si pozice a obecně prohlubování uvolnění v pozici. Pozice (ásany) jsou pečlivě sestavené tak, abychom podpořili přirozenou regeneraci těla a energie.


6. Dechové cvičení (pranajama) a jiné speciální techniky: (5 - 10 minut)

Pranajama slouží k prohloubení vnitřního klidu a harmonie. Má mnoho pozitivních účinků na zdraví a rovnováhu člověka. V kurzech pro začátečníky a mírně pokročilé cvičíme súrja bhédanu i čandra bhédanu kde budeme dýchat jednou a pak druhou nosní dírkou anebo střídavě. K této technice přidáme ještě různé formy dechu, koncentrace a další techniky..


7. Meditace: (5 minut)

Naučíme se sklidňovat a dodržovat všechny zásady potřebné pro meditování a v pokročilých kurzech přímo meditovat.

Jste zde: Home Jóga CVIČENÍ JÓGY Jak vypadá hodina jógy? Večerní cvičení jógy pro mírně pokročilé