3 kroky jak na mantra jógu

aneb využijte sílu slova ve třech jednoduchých krocích:

1. Vyberte si mantru, pokud máte mantru od svého učitele, používejte tu, kterou jste dostali. Pro inspiraci můžete kouknout sem: Praxe manter

2. Vyberte si způsob jak budete mantru opakovat: 

Je Pět stupnů nebo způsobů džapy:

  • likhita – psaní mantry do deníku, určeného speciálně k tomuto účelu. Měla by se psát denně asi půl hodiny, v pravidelnou dobu, určitý počet manter na jedno sezení. Je potřeba sedět v jedné pozici, zachovávat mlčení, při psaní mantru opakovat v duchu. Mantra má být psaná souvisle. Psaní mantry přináší lepší koncentraci mysli a smyslů, také realizaci významu mantry pokud jde o speciální mantru.
  • vaikharí – hlasité opakování mantry, může se zpívat nebo recitovat. Při hlasité recitaci je snazší soustředit se na mantru déle, proto je vhodná pro začátečníky.
  • upánšu – šeptaná nebo mumlaná, rty se pohybují, tiché recitování je považováno za jemnější a účinnější stupeň džapy, než je džapa vaikharí.
  • manasika – opakování mantry v mysli, tato duchovní džapa je považována za nejúčinnější formu praxe manter. Je to pokročilá technika, protože necvičení lidé většinou koncentraci neudrží dostatečně dlouho
  • adžapa – nepřetržitě vnitřně opakovaná bez úsilí. Mantra se opakuje v mysli sama od sebe bez jakékoliv vnější aktivity. K prožívání adžapa džapy dochází zpravidla po dlouhodobém a vytrvalém cvičení ostatních stupňů. 

3. Vytrvejte alespoň prvních 21 dnů, kdy budete každý den na konkrétním místě opakovat vybranou mantru. Po 21 dnech budete mít vytvořený návyk a mantra džapa pro vás bude snadnější. Také si mysl zvykne, že se po ní vyžaduje jistá ukázněnost. 

Jestli vás mantra práce se silou slova zaujali, přihlašte se na kurz mantra jógy

Kurz - Mantra jógy

Jste zde: Home Blog 3 kroky jak na mantra jógu